Sjuksköterska sökes!

Till vår mottagning i Norrtälje söker vi nu en chefsjuksköterska.

Om dig

Vi söker en leg sjuksköterska med goda ledaregenskaper till vår lilla mottagning i Norrtälje. Här arbetar man i team bestående av sjuksköterska, undersköterska och timanställd läkare. Du är lugn, prestigelös, välorganiserad och lösningsinriktad. Du ska ha förmågan att entusiasmera dina medarbetare och du ska trivas med att arbeta i en platt organisation som är stadd i ständig utveckling. Du måste också på ett bra sätt kunna kommunicera med patienter, kollegor och ledning och förstå vad det innebär att arbeta i en idéburen organisation.

Dina arbetsuppgifter

På våra fem mottagningar arbetar drygt 35 sjuksköterskor, undersköterskor och dubbelkompetenta fotterapeuter/undersköterskor. Vi har också ett 20-tal hudläkare som arbetar som konsulter vissa timmar i veckan. Det innebär att vår vård är sjuksköterskestyrd - alla vårdanställda arbetar med personliga delegeringar och tar ett stort ansvar för att förbättra och vidareutveckla vården på mottagningarna. Vi söker nu en chefssjuksköterska vars drivkraft är att leda och utveckla verksamheten mot våra gemensamma mål. Hos oss innebär chefsrollen personalansvar. Där ingår bl a arbetsledning, löne- och medarbetarsamtal, stöd och handledning, schemaläggning och bemanning. Du deltar även i det löpande praktiska arbetet ute på mottagningen där du arbetar i team bestående av sjuksköterska, undersköterska och timanställd läkare. Vår värdegrund - att stödja människor med psoriasis till en god livskvalitet- ska hela tiden genomsyra vårt arbete.

Lön

Som medarbetare hos oss har du subventionerad friskvård samt fri sjukvård och fria läkemedel inom högkostnadsskyddet. Vi erbjuder flera utbildningstillfällen varje år.

Anställningsvillkor

Tjänstgöringsgrad 60 %-80 %. Tjänstgöringstid måndag och torsdag 15.00-19.00, tisdag, onsdag och fredag 09.00-13.00. Sommarstängt åtta veckor. Ingen helgtjänstgöring. Vi är anslutna till KFOs kollektivavtal för Hälsa, Vård, Omsorg.

Sök tjänsten innan den 17 maj 2019 på annelie.edren@pso.a.se